2017. január 24., kedd

03. "Daddy" pici lánya

Üdv!


A cím tudom, hogy elég érdekes lehet, de azt hiszem, akik jártasok a Wattpad-en azok már értik is, hogy miről fogok írni. Rengeteg ilyen írással találtam magam szembe, pedig én aztán nem kerestem, tulajdonképpen nem is nagyon mozgolódok azon a felületen és az egyik fő ok, az ezeknek az írásoknak is a minősége, de erre majd később kitérek bővebben. Gondolom, nemcsak én vagyok az, aki néha már sikító frászt kap ezektől, nem egy cikket láttam már, viszont én szeretném előre leszögezni, hogy nem magával a témával van baj.
Az írás nem bűn, az se, ha egy kicsit elvontabb témában tesszük ezt. Rengeteg olyan lehet, ami eltér a standard történetektől, eléggé szélsőségesek, azonban ha egy kellően felkészült író kezeiben van, aki nem kevés időt fordít a történetre, szerintem tud olyat alkotni, amivel meg fogja találni a saját közönségét. Persze ebben a szempontból vizsgálva az én cikkeim alanyai is megtalálják a magukét, ami felveti bennem a kérdést, hogy ennyire lealacsonyodtak volna az igények a következő generációban? Én nem ítélem el az Apucis sztorikat, magával a jelenséggel van gond, mert egyébként, ha belegondolunk, ezzel lehetne egy elég komoly regényt is írni, hiszen az, ha valakinek ilyen fétise van (nem is tudom, hogy minek nevezzem), az magával vonhat némi pszichés zavart is, mert aztán nem a rendes apuciról van szó itt. Akad olyan, aki nézett, néz Gyilkos elméket? Szerintem beleillene, nyilván egy picit sötétebbre kellene venni az egész témát, de szerintem lenne benne lehetőség. Ha belegondolok, egy minimum negyven éves pasit tudok elképzelni, aki a kora ellenére nem néz ki rosszul, vagy a külsejét kompenzálóan tetemes vagyonnal rendelkezik, vagy, ha nagyon tökéletest akarnék, akkor mindkettővel egyszerre rendelkezik a delikvens és így még egyszerűbben magához tudja édesgetni a "pici lányt". A hollywoodi filmek tömkelegébe találunk ilyen pasikat, és nem egyszer van olyan is, hogy jóval fiatalabb barátnőjük van, amivel máris megvan a daddy-s sztorik alapja. Egyébként magát a lányt se tudnám egy olyan séma alá húzni, hogy biztos apa komplexusa van, vagy csak a pénzre hajt. Ebből kiindulva érdekes történetek is születhetnének, hiszen valójában a korkülönbségről szól az egész, amihez hozzá jön az a fétis, hogy a pasink úgy akar gondoskodni a lányról, mintha csak öt éves lenne és szüksége van az ő apucijára, csak emellett még ágyba is viszi. Ez már így kicsit beteges, viszont ha valaki végre arról a végről fogná meg, hogy ez valamilyen fajta betegség, én nagyon szívesen olvasnám, mert amellett, hogy van benne egy kis elmebaj, ugyanakkor valahol szerelem is lehet benne, meg vonzalom. Szóval én ezek miatt nem vagyok ellene az ilyen fajta sztoriknak, mert én látok benne lehetőséget, csak nem úgy kellene hozzáfogni, ahogyan sajnos sokan hozzá fognak. Bár ugyan én nem olvastam, de jó példa a Lolita, ahol ha jól tudom, nem kellett apucinak hívni a férfit, viszont betegesen akarta Lolitát.
Most pedig jöjjenek azok a stílus jegyek, ami minden Wattpad-es sztoriban megtalálható. Én is írok fanfictiont, szóval azzal nincs gond, hogy hírességre akarják ráhúzni az apuci szerepet, de! Először is még a történet elején feltüntetném, hogy a valósághoz vagy a sztárhoz semmi köze a történetnek, szerintem ez így lenne tisztességes, mivel eléggé elferdítik az adott sztár személyiségét, legyen egyébként bármilyen is a valóságban. Másodszor pedig nevetséges, hogy ezeknek a történeteknek a javát olyan kislányok (lassan betöltöm a huszonötöt, szóval a tizenéves kis fruskák, nekem már kicsi lányok) írják, akik vagy nem rendelkeznek szexuális téren tapasztalatokkal, vagy azok is olyan kezdetlegesek, amikkel nem lenne szabad semmiképp megerőszakolásról, de véleményem szerint még egy egyszerű aktusról sem. Talán nem pont nekem kellett volna ezt leírni, mert amikor én megírtam az első ilyen jelenetemet, még nem volt tapasztalatom, viszont mentségemre legyen szólva, hogy nem is tíz-tizennégy éves voltam, rengeteg könyvet olvastam és volt annyi biológiai tudásom, na meg romantikus gondolatom, hogy nemcsak annyi az egész, hogy behatolt, lökött párat a pasi és már el is élvezett. Persze nem volt tökéletes és az első pár ilyen jelenettől nem is szabad azt várni, hogy majd olyan hitelesre meg tudja írni bárki, de azért ne legyenek benne olyan nyakatekert dolgok, amelyek a valóságban komoly balesettel végződnének. Viszont azt, hogy egy tapasztalatlan kislány egy ilyen sztoriba kezdjen, aminek a fő mozgató rugója épp a szex, nem tudom a helyén kezelni, főleg, hogy már az első történetben, na meg abból is, amit pár napja volt szerencsém olvasni, ordít, hogy olyan valaki írja, aki az én időmben még Hanna Montanát nézett. Tehát számomra szexuális téren semmi hihető nincs bennük, emellett írásilag is eléggé gyalázatosak ezek, helyesírásilag pocsékok. Nem tagadom, mindenkinek el kell kezdeni valahol, én is hibázom, még mindig nem vagyok zseni, de amit ott találni, hát... lassan nevezhetjük szerintem az írás hanyatlásának. Most komolyan, már nincs nyelvtan óra, ahol meg kellene tanulniuk írni?
A legnagyobb vicc számomra mégis az, hogy ha egy picit is belegondolnának az apucis történetekbe, akkor azért nekem nagyon is sántítana, hogy kitalálnak egy tizenhat-tizennyolc év közötti lányt és az ő apucija egyébként talán öt évvel lehet idősebb? Csak nekem fura az, hogy egyébként egy normálisnak mondható kapcsolatot állítanak be betegesnek? Számomra érthetetlen az, hogy azt az énekest, akit kedvelnek egy igazi pszichopatának állítanak be és nem olyan értelembe, amit egyébként ez a szó jelentene valójában. Inkább valahol fél úton van az őrült és a megszállott között. Ha magára arra gondolok, hogy van egy pasi, akinek ilyen fétise van és úgy akar gondoskodni akar egy lányról, mint egy pici babáról, csak éppenséggel esténként az esti mese után le is fekszik vele, akkor nem egy huszon pár éves illető jut eszembe, mert ilyen korban még totál nem teng bennük túl az apai ösztön, ergo számomra elég valószínűtlenek ezek az ötletek. De ha mindezt még nem is veszem figyelembe, egy logikai bakinak veszem, az sokkal elszomorítóbb, hogy a helyesírás teljes hiányában szenvednek, na meg az igényében is. Szerintem ezek a történetek nagyon is jól mutatja azt, hogy az online írói társadalom egyre mélyebbre jut, ezen nincs mit szépíteni sajnos. Senki sem tökéletes, senki sem úgy kezdi, hogy profi, nem erről van szó, viszont amikor már arra nincs igény, hogy a képernyőről ordító elgépeléseket sem javítja ki a magát írónak nevező bloggerina, akkor szerintem nincs is mit tovább mondani. Mert ez a legnagyobb gond, hogy rámegy mindenki a gyártásra, a minőség már nem számít, az a lényeg, hogy megírtam és nem az, hogy alkottam.
Visszaolvasva néhol én is elég szélsőségesen fogalmaztam, néhány elképzelés még engem is meglep. Mindezeket leszámítva, remélem, sikerült leírnom azt, hogy nekem tulajdonképpen mi is a problémám ezekkel az apucis sztorikkal. Őszintén így visszagondolva az első felvetésemre, hogy magát a jelenséget egy bizonyos betegségnek nézzük, még egyszer talán írnék is egy ilyen történetet, mert abból a szemszögből nézve szerintem tényleg érdekes is lehetne az egész, főleg, ha nem a rövid szex motiválja az egész történetet. Egyébként most olvastam egy a témába vágó regényt, ahol nem kellett apucinak hívni az idősebb pasit, de egyébként simán lehetett volna apuci meg az ő kedves kicsi, pénzéhes lánya.
Utólag javítanék annyit a gondolataimon, hogy a Tumblr-ön kerestem képet és hát az én idős pasi, fiatal lány teóriám eléggé megdőlt. Most komolyan rá kell döbbennem, hogy ennyire beteg lenne a mai világ, hogy sokan arra indulnak be, hogy apucinak hívják vagy, ha nem akkor büntetés lesz a vége? Azt hiszem, most szépen visszabújok az én kis világomba, ahol a pasik még pasik és a romantika, na meg a józan ész határain belül szeretik a nőket. A legfontosabb pedig, ahol még mindenkiben benne van a minőségre való igény... szép ábrándok, nem igaz?

Catalina

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hát, ez egy rövid, de lényegre törő komment lesz: ámen.
    De komolyan, végre valahol valaki (Te) kifejtette, amit erről az egész daddy-kultuszról gondolok.
    Ámeeen.
    xxLiz

    VálaszTörlés